Семінар-практикум практичних психологів

2017-01-27

/Files/images/psiholog/IMG_8037.JPG

«Наше завдання – кожній дитині дати доступ до якісної освіти. Успіх України в тому, щоб побудувати суспільство освіченого загалу, бо кожна дитина, незалежно від її здібностей, має право на успіх в житті, на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати якісна освіта» наголошено у концепції «Нової української школи» . З метою активізації власних знань щодо підвищення мотивації досягнення успіху у дітей підліткового віку, поглиблення навичок щодо використання інтерактивних форм і методів роботи, спрямованих на розвиток Я-концепції у школярів, відбувся 27.01.2017 року в Роменській ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 семінар-практикум психологів шкіл міста.

Вітали учасників семінару директор Л.О. Спичка та її вихованці, які запевнили, що їх школа одна з найуспішніших та побажали творчої і плідної роботи гостям.

Відкрила захід методист обласного навчально-методичного центру практичної психології Л.О. Кондратенко, як відмітила, що тема «Підвищення мотивації досягнення успіху у дітей підліткового віку» на сьогодні є дуже актуальною в освітньому середовищі.

Розкриваючи теоретичні аспекти даного питання «Мотивація успіху як необхідна умова повноцінного розвитку особистості», Т.П.Величко акцентувала увагу учасників на те, що в основі новітньої системи освіти лежить особистісно-зорієнтований підхід, спрямований на формування цілісної, всебічно розвиненої особистості учня. Для повної реалізації цього підходу необхідно переосмислити цілі, зміст і завдання освіти та впровадити нові форми, методи роботи у навчально-виховний процес. Крім того, необхідно створювати новітні технології, що враховували б індивідуальні особливості учнів з метою формування їх успішності. Адже саме перші успіхи, які дитина переживає під час навчання, створюють перспективу досягнення успіху у подальшому житті. Вона розкрила такі категорії як, мотивація, успіх та їх взаємозв’язок, акцентувала увагу на результатах досліджень, які були проведені у ЗОШ міста за методикою А.А.Реан «Опитувальник мотивація успіху і страх невдачі», метою було визначити показники мотивації до успіху та мотивації до невдачі у підлітків нашого міста.

Змістовні власні напрацювання щодо особливостей мотивації успіху як засобу подолання невдач підлітків, діагностики мотиваційної сфери підлітків, формування мотивації успішної навчальної діяльності учнів як одного з основних завдань діяльності практичного психолога, підвищення мотиваційно-навчальної діяльності учнів за допомогою психолого-педагогічної освіти вчителів та батьків презентували практичні психологи Заглада М.М., практичний психолог ЗОШ №11, Мазур В.С., практичний психолог ЗОШ №5,

Садовська І.В., практичний психолог ЗОШ №4, Самілик Т.В., практичний психолог Роменської гімназії школи-інтернату. Вони впевнені, що для того щоб ставлення підлітків до власного «Я» були позитивними, i в процесі його розвитку формувалось прагнення досягнення успіху, йому треба допомогти пізнати свій внутрішній світ , навчити відчувати й аналізувати себе, адекватно оцінювати реальні успіхи і запобігати невдачам. Це підтвердили учасники

розвиваючого заняття для підлітків «Успіх не приходить – його досягають», яке провела Садовська І.В., практичний психолог ЗОШ №4.

Підсумовуючи роботу семінару дійшли до висновку, що завдання нас, практичних психологів, допомогти розкрити внутрішні ресурси, підтримати та підвищити рівень мотивації до успіху у підлітків. Для цього робота практичного психолога повинна бути системною, структурованою, згідно циклограми практичного психолога і обов’язково результативною, бо кожна дитина має право на успіх у житті.

/Files/images/psiholog/IMG_7852.JPG/Files/images/psiholog/IMG_8031.JPG

СНІД: подумай про майбутнє - обери життя

2016-12-02

/Files/images/psiholog/IMGP7280.JPG

СНІД: подумай про майбутнє - обери життя

1 грудня – Всесвітній День боротьби зі СНІД та День порозуміння з ВІЛ-позитивними людьми. У травні 1988 року Всесвітня організація охорони здоров’я прийняла резолюцію, в якій 1 грудня було офіційно оголошено Всесвітнім днем боротьби зі СНІД.

Щороку в нашій школі в ці дні приділяється велика увага даному питанню. Були організовані та проведені змістовні виховні години, години спілкування, години психолога з залученням лікаря психіатра: «Складові здоров’я», «Визнач свою позицію», «СНІД: знати, щоб не робити помилок», «Життя без шкідливих звичок». Виставка малюнків, розповсюдження буклетів, що дало можливість підвищити рівень обізнаності щодо шляхів передачі та захисту від ВІЛ-інфекції, безпечного спілкування з ВІЛ-інфікованими. В ігровій формі учні намагались позбутися упереджень та стереотипів щодо захворювання. В результаті спілкування та обговорення старшокласники дійшли висновку, що ВІЛ інфекція – не вирок, а підтримка і розуміння рідних та друзів – найдієвіші ліки на шляху до нормального життя.

16 днів проти насильства

2016-12-09

/Files/images/psiholog/IMG_20161007_124421.jpg

Міжнародна правозахисна акція «16 днів проти насилля» розпочата у 1991 році. Ініціатори обрали датою початку акції 25 листопада — Міжнародний день боротьби з насиллям у відношенні до жінок та датою її завершення — 10 грудня — Міжнародний день захисту прав людини.

Основні завдання акції передбачали привернути увагу учасників навчально-виховного процесу до проблем подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків та підвищення рівня компетентності учнів, батьків, педагогів з правових питань , з питань попередження насильства в сім'ї, жорсткого поводження з дітьми, формування свідомості щодо нетерпимого ставлення до насильства.

В ході реалізації акції були проведені заходи: зустрічі з працівниками правоохоронних органів, акція «Ця рука нікого не вдарить», година психолога «Чому потрібно поважати права людини», виховні години «Що ми розуміємо під насильством», перегляд документального фільму «Станція призначення життя», батьківські збори «Покарати чи помилувати», «Домашнє насильство в Україні – прихований сором».

Створений інформаційний куточок із переліком організацій, куди можна звернутися з приводу насильства в сім’ї, або коли в родині насильство пов’язане з уживанням батьками алкоголю, наркотиків, оформлені стенди «гарячої лінії» та телефони відповідних служб, до яких може звернутися людина, яка опинилась у складних життєвих обставинах .

У бібліотеці організована виставка, присвячена проведенню Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»: «Світ без насильства».

Засідання творчої групи

/Files/images/psiholog/111.jpgСім'я є середовищем, у якому формується особистість дитини і закладається ресурс її соціальної адаптації. Мікроклімат, що батьки створюють в сім'ї, відіграє основну роль у процесі розвитку дитини. У сучасних умовах розвитку суспільства особливого значення набула сім'я і сімейні відносини, загострилася проблема спілкування в сім'ї, оскільки сімейні взаємини носять менш емоційний і духовний характер. Практика останніх років засвідчує збільшення кількості родин, які виховують дітей з особливими потребами. Ця тенденція вимагає вирішення питання щодо створення ефективної кваліфікованої допомоги цій категорії сімей, оскільки саме родина забезпечує соціалізацію та виступає основним вихователем дітей із порушеннями у фізичному та психічному розвитку. Цими словами відкрила засідання творчої групи методист методкабінету Величко Т. П., яке відбулося 30 листопада 2016 року на базі ЗОШ №4. Вона також наголосила, що низька культура міжособистісного спілкування з дітьми з особливими потребами в сім'ї призводить до фрустрації значущих потреб особистості в оцінці і самооцінці, у визнанні, у емоційній розрядці і емоційному контакті, в увазі, співпереживанні, розумінні тощо, що викликає внутрішньособистісні конфлікти, і в подальшому може призвести до труднощів у міжособистісному спілкуванні. Тому психологічна підтримка і допомога даної категорії сімей є однією з пріоритетних у роботі практичного психолога.

Слухачі творчої групи Горбатова Л.П., Завгородня О.В., Садовська І.В. відзначили психологічні особливості спілкування батьків із дітьми з особливими потребами, наголосили на найпоширеніших помилках батьків: неприйняття ситуації, перенесення провини на дитини, пошук винних, синдром жертви.

З досвіду роботи презентували банк діагностичних методик, інформаційно-просвітницькі матеріали, що використовують у роботі з батьками. Працюючи у групах, практичні психологи складали пам’ятки, рекомендації, поради батькам дітей з особливими освітніми потребами.

Підводячи підсумки роботи спеціалісти відмітили практичну спрямованість засідання творчої групи, підвищення рівня компетентності щодо організації діяльності, супроводжуючої роботи з батьками дітей з особливими освітніми потребами.

/Files/images/psiholog/11.jpg

Толерантність – це гармонія у різноманітті.

2016-11-18

/Files/images/tolerantnst/1_1.jpg

Толерантність – це гармонія у різноманітті.

16-го листопада 1995 р. держави – члени ЮНЕСКО на 28-й сесії Генеральної конференції одностайно прийняли «Декларацію принципів толерантності», 16-е листопада проголосили Міжнародним Днем толерантності.

З 14 по 18 листопада 2016 року в нашій школі традиційно був проведений тиждень толерантності. В ході якого були проведені змістовні виховні години, години психолога, акції.Метою яких було активізувати толерантне ставлення в міжособистісному спілкуванні, акцентувати увагу на тому, що толерантність є основою успіху, миру, людського щастя. Ідеї толерантності набувають все більшого визнання в сучасному світі, все більше країн активно запроваджують їх у свою освіту, державно-суспільне життя, розглядають їх як найдієвіший засіб досягнення взаєморозуміння, взаємоповаги, злагоди своїх громадян.

Виховуючи толерантність, ми забезпечуємо мирне і продуктивне майбутнє нашої держави.



/Files/images/tolerantnst/IMG_20161116_152555_1.jpg
/Files/images/tolerantnst/00000000000000000.jpg

/Files/images/tolerantnst/PANO_20161116_101732.jpg

Життя безцінне

2016-09-10

/Files/images/99.jpg

Життя безцінне

Коли живеш ти почуттями,

Немов останній раз у світі цім.

І нехай ідеш тернистими шляхами,

Люби життя перед усім.

Май у серці надію

На щасливе майбуття,

Май у серці казкову ти мрію

І втіль її у життя.

Не впадай у відчай,

І надії не втрачай.

У цьому яскравому світі

Люби життя,співай,кохай.

Життя безцінне! Ці слова стали девізом 10 вересня для учнів та педагогічного колективу нашої школи.

Це – неоціненний дар, який людина отримує від народження. Проте, як вона зуміє розпорядитися цим подарунком – залежить вже лише від неї.

Час минає, секунда за секундою. Так важливо цінувати кожну мить! Насолоджуватися прохолодним раннім вітерцем, дружніми розмовами зі знайомими, цікавими книгами, ласкавими обіймами рідних. Кожна хвилина, кожна секунда неповторна, і ми маємо завжди це пам’ятати.

Всесвітній день психічного здоров’я.

2016-10-10

/Files/images/image.jpg

Cьогодні, 10 жовтня, у світі відзначають Всесвітній день психічного здоров’я. Психологічна служба Роменська ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 прийняла активну участь у його відзначенні.

Психічне здоров’я – це стан душевного благополуччя, яке дає кожній людині можливість здійснювати власний потенціал, долати звичайні життєві стреси, плідно працювати. Порушення душевного благополуччя, душевної рівноваги може спричинити розлади психіки та поведінки. До чинників, які підвищують ризик їх розвитку відносять: постійно зростаюча кількість стресових ситуацій, неправильне харчування, а також нескінченний потік негативної інформації.

Як же зберегти психічне здоров'я? Прислухайтеся до даних рекомендацій, можливо, вони допоможуть вам його відновити.

  • Праця - найкращі ліки для психічного здоров'я. Цікаві заняття допоможуть відчути приємну втому, задоволення і повернуть колишню працездатність.
  • Більше часу приділіть сім'ї, грі з дітьми, відвідайте рідних. Відчуйте себе комусь потрібним і улюбленим, подаруйте іншим свою увагу. Відчуйте сенс життя, стимул до розвитку.
  • Дотримуйтесь режиму дня. Вчасно вставати і лягає спати. Харчуватися здоровою і домашньою їжею, не переїдати.
  • Знайдіть час для прогулянок на свіжому повітрі, подорожей.
  • Навчіться бачити хороше в кожній ситуації. Не забувайте, що стрес також може увійти у звичку.
  • Посміхайтесь!!!

Європейський День боротьби з торгівлею людьми

2016-10-18

/Files/images/IMG_20161024_141838.jpg

«Ніхто не повинен бути в рабстві або у підневільному стані;рабство і работоргівля забороняються в усіх видах».

Загальна декларація прав людини

Європейський День боротьби з торгівлею людьми

18 жовтня – День, який оголошений Європейським днем боротьби з торгівлею людьми. Не байдужість громадськості до цього явища і візуалізація проблеми на глобальному рівні - запорука успішної боротьби з цією проблемою.

17 листопада 2005 року була підписана Конвенція Ради Європи «Про боротьбу з торгівлею людьми». Пару років опісля Європейський Парламент одностайно прийняв звіт «Стратегії запобігання торгівлі жінками і дітьми, які є вразливими до сексуальної експлуатації».

Для старших учнів нашої школи були організовані профілактичні бесіди, виховні годин, години психолога спрямовані на зниження ризику потрапляння в складні життєві обставини, спричинені протизаконною торгівлею людьми.

Людина - не товар! Цінність людського життя - не предмет торгівлі!

МІЖНАРОДНА АКЦІЯ "16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЛЯ"

2014-12-10

/Files/images/IMGP3402.JPG

Щороку з 25 листопада по 10 грудня під егідою ООН більше, ніж у 150 країнах світу проходить Міжнародна акція «16 днів проти насильства». Всесвітня організація охорони здоров’я визначає насильство як глобальну загрозу здоров’ю. Згідно із соціологічними дослідженнями, проведеними в різних країнах світу, фізичного чи психологічного насильства зазначає кожна 4 жінка та кожен 10 чоловік.

Міжнародна правозахисна акція «16 днів проти насилля» розпочата у 1991 році. Ініціатори обрали датою початку акції 25 листопада — Міжнародний день боротьби з насиллям у відношенні до жінок та датою її завершення — 10 грудня — Міжнародний день захисту прав людини.

Учні нашої школи виявили розуміння актуальності даного питання та приєдналися до основної мети акції – мінімалізація насильницьких проявів, а в подальшому й вилучення їх з повсякденного життя людства. Особлива увага під час проведення виховних заходів, годин психолога приділялася питанням домашнього насилля, тому робота була направлена проти насилля у сім’ї та формування нетерпимого відношення до любої форми насилля. Психологом школи була проведена традиційна акція «Ця рука нікого не вдарить», в ході якої діти, вчителі, батьки давали обіцянку, що їхня рука не вчинить ніяких насильницьких дій.

Психолог рекомендує!

Пам’ятка учням

1. Пам’ятайте, що насильство над вами, здійснене вашими батьками, не є нормою життя. Насилля – неприпустима річ у стосунках людей.

2. У сім’ї ви маєте право на те, щоб до вас ставилися з повагою, не ображали.

3. Пам’ятайте необхідні правила безпеки: зокрема, не варто втручатися в суперечки дорослих, ваше завдання – покликати дорослих, які краще знають, як діяти за таких обставин.

4. Ви маєте право на захист, якщо навіть найрідніші люди принижують ваше гідність.

5. Поділіться своїми проблемами з учителем, класним керівником, психологом, зверніться до міліції.

6. Не вірте у погрози з боку кривдників.

7. Ви маєте право висловлювати і відстоювати свою думку. Чітко і однозначно висловлюйте осуд щодо насильницької поведінки взагалі.

8. Знайте, коли вас постійно контролюють, принижують, примушують до чогось, використовують в спілкуванні з вами лайливі слова – це насильство.

9. Не вважайте, що ви заслужили на таке ставлення з боку дорослих. Ніхто, в тому числі ваші батьки, рідні, не має права принижувати вас, поводитися жорстоко стосовно дитини – це карається законом. В Сімейному кодексі (ст.. 150, ч. 7) написано: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками. Та інші види покарань які принижують людську гідність. Дитина може подати до суду, до громадських організацій, якщо виховання не належне».

10. Навчаться розрізняти поняття «добро» і «зло». Все, що принижує людську гідність – є зло, все, що звеличує гідність людини – добро.

ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ

1. Пам’ятайте, що першим університетом життя для дитини є та сім’я в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, що створити в сім’ї атмосферу любові, довіри, духовного настрою та комфорту.

2. Не дивіться на дитину як на особисту власність. Ви дали дитині фізичне тіло, а душа її належить світові. Сприймайте дитину як особистість єдину, унікальну і неповторну.

3. Не виражайте часто свого незадоволення, критики – це тільки породжує антагонізм в стосунках дітей і батьків.

4. Давайте дітям можливість відчувати Ваше визнання і схвалення.

5. Ніколи не старайтесь запевнити дитину в тому, що вона погана.

6. Будьте тактовними в стосунках з дітьми.

7. Давайте приклад емоційного самоконтролю і витримки.

8. Показуйте приклад позитивних дій та вчинків дітям не на словах, а в конкретних справах.

9. Насильство над дітьми – це протиприродний акт, який забороняється законом. Так, в Сімейному кодексі сказано таке: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками та інші види покарань, які принижують людську гідність. Дитина має право на належне батьківське виховання».

10. Завжди давайте дитині шанс на право бути кращою.

11. Пам’ятайте, що в сім’ї дитина пізнає, як взаємодіяти з іншими людьми, як ставитися до себе і до оточення, як упоратися з труднощами і, за великим рахунком, що таке життя.

Тиждень толерантності

2014-11-24

/Files/images/tolerantnst/IMGP3246.JPG

Французький філософ – просвітитель XVIII ст. Вольтер казав: « Ваші ідеї мені глибоко огидні, але я віддам життя за право їх виголошувати!». Погодьтеся, що досить важливо терпимо, з розумінням, толерантно ставитися до поглядів, переконань, думок, традицій інших людей. Останнім часом стало модним говорити про толерантність. Для нашої свідомості поняття «толерантність» незвичне. Нам ближче наше слово «терпимість». Толерантність ( від лат. tolerance) – терпіння, прийняття іншої людини такою, якою вона є, зі всіма її перевагами і недоліками. Толерантність – це поступливість, це активна позиція, викликана визнанням прав і свобод людства. Толерантність людей є найважливішою умовою миру і злагоди в сім’ї, колективі та суспільстві. «Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини»,- сказав один учений. Незважаючи на відмінності у характерах, ми маэмо друзыв, нам цікаво разом. Тому ж терпимість, толерантність потрібно проявляти до всіх. Щоб досягти успіху в житті, не витрачаючи сил на конфлікти, «побутові війни», доцільно сформувати в собі толерантність як рису характеру. Скажімо самі собі: « Я толерантна особистість…»

У Роменськый ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 з 17 по 21 листопада проходили дні толерантності. У рамках заходів були задіяні всі учасники навчально-виховного процесу. Діти та дорослі вкотре нагадали собі значення доброго слова, вчинку та шанобливого ставлення один до одного.

Тиждень порозуміння з ВІЛ-інфікованими

2014-12-05

/Files/images/porozumnnya_z_vl-nfkovanimi/IMGP0100.JPG

З нагоди відзначення Міжнародного дня порозуміння з ВІЛ-інфікованими людьми у нашій школі пройшла просвітницька акція "СНІД- не залишаймося байдужими". В ході якої практичним психологом, класними керівниками, педагогом організатором було проведено ряд заходів спрямованих на підвищення поінформованості дітей з даного питання та формування толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних людей.

Одним із знаків пам’яті і солідарності з людьми, які за певних причин стали інфікованими, є червона стрічка. Засновником цього символу ще у 1991році став художник Франк Мур. Учні та вчителі нашої школи приєдналися до цієї традиції та в знак усвідомлення актуальності даної проблеми та толерантного ставлення до Віл-інфікованих громадян закріпили червону стрічку у себе на грудях.

Семінар практичних психологів

28 березня 2013 року на базі нашої школи відбувся міський семінар практичних психологів. На ньому були присутні методист з психологічної служби відділу освіти виконавчого комітету Роменської міської ради Сумської області Величко Т.П., практичні психологи шкіл міста, ВПУ та КНЕУ.

Їх радо вітали в стінах нашого навчального закладу наймолодші учні та неодноразова переможниця міських вокальних конкурсів Леонтенко Яна.

Наша школа єдина в місті по впровадженню обласного проекту "Підвищення психологічної культури учасників навчально-виховного процесу". Величко Т.П. ознайомила присутніх зі специфікою впровадження проекту з психологічної культури. Під час свого виступу вона наголосила на важливості та актуальності даного напрямку роботи.

Практичний психолог ЗОШ № 7 Завгородня О.В. розкрила поняття психологічної культури, її складових та надала власні методичні напрацювання з досвіду роботи.

Шкільний психолог Садовська І.В. підготувала виступ на тему "Завдання та зміст роботи з усіма учасниками навчально-виховного процесу на різних етапах впровадження проекту з психологічної культури. Презентація етапів проекту". Інна Володимирівна ознайомила колег з практичною реалізацією даного проекту.

Під час семінару практичні психологи відвідали урок у 8-А класі з факультативного курсу "Психологія спілкування", на якому Садовська І.В. презентувала тему "Конфлікт у спілкуванні" . Урок пройшов на належному методичному рівні, було використано різні форми та методи роботи з учнями. Діти висловлювали власну точку зору щодо вирішення конфліктних ситуацій під час процесу комунікації.

Учасники семінару на належному рівні оцінили роботу Інни Володимирівни за даною програмою та наголосили на доцільності впровадження даного факультативного курсу у школах міста.

/Files/images/semnar_praktichnih_psihologv/IMGP0882.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 59

Коментарi